06 January 2010

အေမြခန္း


အေမး

အစၥလာမ့္ ဥပေဒေအာက္မွာ မိန္းကေလးက ဘာေၾကာင့္ ေယာက်ာ္းေလးရဲ႕ ထက္ဝက္ပဲ ရရတာလဲ။

အေျဖ   ။     ။ေဒါက္တာဇာကိရ္ႏုိက္(ခ္)
၁။ ကုရ္အာန္က်မ္းလာ အေမြခြဲေဝမႈ
                က်မ္းေတာ္ျမတ္ ကုရ္အာန္ထဲမွာ တရားဝင္ အက်ိဳးခံစားခြင့္ရွိသူ ေတြရဲ႕အၾကားမွာ အေမြအျဖစ္ ရွိေနတဲ့ ဓနဥစၥာကို ခြဲေဝမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သီးသီးသန္႔သန္႔ အေသးစိတ္ လမ္းၫႊန္ခ်က္တို႔ ပါရွိေနပါတယ္။
အေမြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ လမ္းၫႊန္ခ်က္ပါရွိတဲ့ ကုရ္အာန္ရဲ႕ အာ ယတ္ေတာ္ေတြကေတာ့ . . .
• စူရာဟ္ ဗကရာဟ္           က႑ ၂၊ ပါဒ ၁၈၀
• စူရာဟ္ ဗကရာဟ္           က႑ ၂၊ ပါဒ ၂၄၀
• စူရာဟ္ နီဆာ                   က႑ ၄၊ ပါဒ ၇-၉
• စူရာဟ္ နီဆာ                   က႑ ၄၊ ပါဒ ၁၉
• စူရာဟ္ နီဆာ                   က႑ ၄၊ ပါဒ ၃၃ နဲ႔
• စူရာဟ္ မာအိဒဟ္           က႑၅၊ ပါဒ၁၀၆-၁၀၈
တို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
၂။ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းမ်ားအတြက္ အေမြ၏ သီးသီးသန္႔သန္႔ ေဝစု
                နီးစပ္တဲ့ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းေတြရဲ႕ အေမြေဝစုနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကုရ္အာန္ရဲ႕ အာယတ္ေတာ္သံုးခုမွာ အက်ယ္တဝံ့ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ စူရာဟ္နီဆာ က႑ ၄၊ ပါဒ အမွတ္ ၁၁-၁၂ ႏွင့္ ၁၇၆ တို႔ပဲ ျဖစ္ပါ တယ္။ ဒီ အာယတ္ေတာ္ေတြရဲ႕ ဘာသာျပန္က ဒီလိုပါ။
"အလႅာဟ္အရွင္သည္ အသင္တို႔၏ သားသမီးမ်ား၏ အေမြႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဤသို႔ လမ္းၫႊန္ထားရကား ေယာက်ာ္းကေလး၏ ေဝစုမွာ မိန္းကေလး၏ ေဝစုေဝပံု၏ ႏွစ္ဆ ျဖစ္သည္။ သမီး မိန္းကေလးက ႏွစ္ဦး သို႔မဟုတ္ ယင္းထက္ ပိုခဲ့ေသာ္ အေမြေဝစု သံုးပံု ႏွစ္ပံု ျဖစ္သည္။ သမီးတစ္ဦးတည္းဆိုေသာ္ သူမ၏ေဝစုက ထက္ဝက္ရရွိအံ့။
                အကယ္၍ ကြယ္လြန္သူမွာ သားသမီးက်န္ရွိခဲ့ေသာ္ မိဘမ်ားအဖို႔ရာ ကြယ္လြန္သူ၏ ေျခာက္ပံုတစ္ပံု ျဖစ္၏။ ကြယ္လြန္သူ ၌ သားသမီး  မရွိခဲ့ပဲ မိဘမ်ားကသာ အေမြ ဆက္ခံစရာရွိေနသည္ ဆိုပါက မိခင္က သံုးပံုတစ္ပံု ရရမည္။ ကြယ္လြန္သူတြင္ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမမ်ားရွိခဲ့လွ်င္ေတာ့ မိခင္သည္ ေျခာက္ပံုတစ္ပံုရထိုက္၏။ဥပေဒအရ ေပးစရာမ်ား ေျြကးၿမီးမ်ားကို ေပးဆပ္ၿပီးမွသာ လွ်င္ ခြဲေဝၾကရမွာျဖစ္သည္။ အသင္တို႔၏ မိဘမ်ားကပဲလား သို႔ တည္းမဟုတ္ အသင္တို႔၏ သားသမီးမ်ားကပဲလား အက်ိဳးခံစားမႈတြင္ အသင္တို႔ႏွင့္ အနီးစပ္ဆံုးက ဘယ္သို႔  ဆိုသည္ကို အသင္ တို႔ မသိၾကေခ်။ ဤသည္ အလႅာဟ္ျပ႒ာန္းထားေသာ ခြဲေဝပံု ခြဲေဝနည္းပင္ျဖစ္၏။ အလႅာဟ္အရွင္သည္ အရာခပ္သိမ္းကို အၾကြင္းမဲ့ သိစြမ္းရွင္တည္း။ ဥာဏ္ေတာ္အဝ၀ႏွင့္ ျပည့္စံုရွင္တည္း။
                အသင္တို႔၏ ဇနီးမ်ား ထားခဲ့ရာႏွင့္ ပတ္သက္ပါမူ အသင္တို႔၏ ေဝစုသည္ ေလးပံုတစ္ပံု ရထိုက္၏။ ဥပေဒအရ ေပးစရာႏွင့္ ေၾကြးၿမီးမ်ားကို ေပးၿပီးမွ ေဝခြဲရမွာ ျဖစ္၏။ အသင္တို႔၌ သားသမီး မရွိခဲ့ပါမူ ဇနီးမိန္းမက ေလးပံုတစ္ပံု ရအပ္သည္။ သားသမီးတစ္ဦး ရွိခဲ့ပါမူ ရွစ္ပံုတစ္ပံုသာ ဇနီးက ရရမည္။ ဥပေဒအရ ေပးရမွာတို႔ႏွင့္ ေၾကြးၿမီးကိစၥတို႔ကို ရွင္းၿပီးမွသာ ေဝစုခြဲရာ၏။ သို႔ေသာ္ အေမြထား ခဲ့ေသာ အၾကင္မိန္းမ သို႔မဟုတ္ ေယာက်ာ္းတြင္ အထက္ဆက္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေအာက္ဆက္ေသာ္လည္းေကာင္း မရွိခဲ့ဘဲ သားခ်င္းတစ္ဦးသာက်န္ခဲ့ပါမူ ႏွစ္ဦးအဖို႔ တစ္ဦးခ်င္းစီမွာ ေျခာက္ပံု တစ္ပံုစီ ျဖစ္၏။ ႏွစ္ဦးထက္ပိုၿပီးရွိေနလွ်င္မူ သူတို႔၏ ေဝစုက သံုးပံု တစ္ပံု ျဖစ္၏။ ယင္းတို႔၏ ဥပေဒအရ ေပးစရာႏွင့္ ဆပ္စရာ ေၾကြး ကိစၥတို႔ကို ရွင္းၿပီးမွသာ ခြဲေဝရာ၏။ တစ္စံုတစ္ဦးဦးကိုမွ ထိခိုက္ နစ္နာေစမႈ မျဖစ္ေစရပါ။ ဤသို႔ အလႅာဟ္ရွင္က စီရင္ထားေခ်၏။ အလႅာဟ္ရွင္သည္ အရာခပ္သိမ္းကို သိစြမ္းရွင္ႏွင့္ အလြန္တရာ သည္းခံေတာ္မူေသာအရွင္ ျဖစ္သတည္း။" 
[ ကုရ္အာန္ ၄ း ၁၁-၁၂ ]
"သူတို႔က အသင့္ထံ တရားစီရင္ခ်က္ကို ေမးလာၾကေခ်အံ့။ အလႅာဟ္ရွင္က ေအာက္ဆက္ေရာ အထက္ဆက္ေရာ မရွိသည့္ ကြယ္လြန္သူႏွင့္ ပတ္သက္၍ၫႊန္ၾကားထားေခ်ၿပီ။ ေသ ဆံုးသူသည္ အမ်ိဳးသားျဖစ္ေသာ္ ထိုသူ၌ သားသမီး မရွိဘဲ ႏွမတစ္ဦးသာ ရွိေနေသာ္ ႏွမသည္ ထက္ဝက္ ရအပ္၏။ ဥပေဒအရ ေပးစရာမ်ားႏွင့္ ေျြကးၿမီးမ်ားကို ရွင္းၿပီးမွ ခြဲေဝရာ၏။ ေသဆံုးသူမွာ မိန္းမသား ျဖစ္ၿပီး သားသမီးမရွိခဲ့ပါမူ ေမာင္ျဖစ္သူက အေမြအားလံုး ခံစားရမည္။ ညီမ ႏွစ္ေယာက္ရွိခဲ့ေသာ္ တစ္ဦးခ်င္းသည္ အေမြ၏ သံုးပံုတစ္ပံုကို ရရမည္။ ေမာင္မ်ား၊ ညီမမ်ား က်န္ေနခဲ့ေသာ္ အမ်ိဳးသားက အမ်ိဳးသမီး၏ ႏွစ္ဆကို ရရမည္။ ဤသို႔ျဖင့္ အလႅာဟ္ရွင္က (အရာခပ္သိမ္းကို သိရွိေတာ္မူေသာ အရွင္ျဖစ္သည့္ အေလ်ာက္) အသင္တို႔အား ရွင္းလင္းစြာ မိန္႔ၾကားထားေတာ္မူ၏။"
  
[ ကုရ္အာန္   ၄ း ၁၇၆ ]
၄။ တစ္ခါတစ္ခါမွာ အေမြရဖက္ ေယာက်ာ္းႏွင့္ မိန္းမသားမွာ တန္းတူ သို႔မဟုတ္ ပို၍ပင္ ရတတ္တာလည္း ရွိသည္
အေမြမႈ အမ်ားစုမွာ အမ်ိဳးသမီးဟာ အေမြရဖက္ အမ်ိဳးသား ရဲ႕ ထက္ဝက္ကိုပဲ ရတတ္ပါတယ္။ ဘယ္လိုပဲ ဆိုေစ ဒါဟာ အၿမဲ ပံုေသရယ္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ေသဆံုးသူမွာ အထက္ဆက္ သို႔မဟုတ္ ေအာက္ဆက္မရွိခဲ့ရင္ ဒါေပမဲ့ တစ္အူတံုဆင္း ေမာင္နဲ႔ႏွမသာ က်န္ခဲ့ ရင္ေတာ့ တစ္ဦးစီဟာ ေျခာက္ပံုတစ္ပံုစီရၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
                ကြယ္လြန္သူမွာ သားသမီးေတြ က်န္ခဲ့ရင္ မိဘမ်ား ျဖစ္ၾကတဲ့ ဖခင္နဲ႔ မိခင္တို႔ဟာ တန္းတူညီမွ်တစ္ဦးစီက အေမြရဲ႕ ေျခာက္ပံုတစ္ပံု စီကို ကိုယ္စီရၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ကိစၥေတြမွာ မိန္းမသားက ေယာက်ာ္း ရတာထက္ ႏွစ္ဆိုၿပီး ရတာမ်ိဳး ရွိပါတယ္။ ကြယ္လြန္သူက မိန္းမသား ျဖစ္မယ္ သားသမီးလဲ မက်န္ခဲ့ဖူးဆိုရင္ ေယာက်ာ္းဘက္ကေမာင္ေတြ ဒါမွမဟုတ္ အစ္မညီမေတြ အေဖနဲ႔အေမတို႔ က်န္ခဲ့မယ္ဆို ရင္ လင္ေယာက်ာ္းက တစ္ဝက္ရမယ္။ အေမက သံုးပံုတစ္ပံုရမွာ ျဖစ္ၿပီး ဖခင္က က်န္တဲ့ ေျခာက္ပံုတစ္ပံုကို ရရွိမွာ ျဖစ္တယ္။ ဒီလိုမ်ိဳး သီးသီး သန္႔သန္႔ ကိစၥမွာဆိုရင္ အေမျဖစ္သူက ဖခင္ျဖစ္သူရတဲ့ အေမြေဝစုရဲ႕ ႏွစ္ဆကို ရရွိမွာျဖစ္ပါတယ္။
၅။ ေယာက်ာ္းေလးက မိန္းကေလးထက္ ပိုၿပီး ႏွစ္ဆရခဲ့ရျခင္း
အေၾကာင္းရင္းမွာ ေယာက်ာ္းေလးမွာ ေငြေရးေၾကးေရးအရ မိသားစုကို ေထာက္ပံ့ ေပးရေသး၍ ျဖစ္သည္။ အစၥလာမ္မွာ မိန္းကေလးက စီးပြားေရးအရ တာဝန္မရွိပါဘူး။ စီးပြားေရးအရတာဝန္က အမ်ိဳးသားရဲ႕ပုခံုးထက္မွာပဲ ရွိေနပါတယ္။ မိန္းမ သားတစ္ဦး လက္မထပ္ခင္မွာ ဖခင္ သို႔မဟုတ္ ေမာင္ဖြားမ်ားက သူမရဲ႕ စားဝတ္ေနေရးနဲ႔ မိန္းမသားရဲ႕ တျခားေငြေရးေၾကးေရး လိုအပ္ခ်က္မ်ား ကို တာဝန္ယူ ျဖည့္ဆီးေပးရပါမယ္။ ထိမ္းျမားလိုက္ၿပီဆိုရင္ေတာ့ ဒီကိစၥက သူမရဲ႕ ခင္ပြန္း ဒါမွမမဟုတ္ သားျဖစ္သူရဲ႕တာဝန္ ျဖစ္သြားပါတယ္။ အစၥလာမ္က အမ်ိဳးသားကိုသာ သူ႕မိသားစုရဲ႕ လိုအင္ေတြကို ေငြေရး ေၾကးေရးအရ ျဖည့္ဆီးေပးဖို႔တာဝန္ ရွိထားေစပါတယ္။ အမ်ိဳးသားေတြ ကေတာ့ ဒီတာဝန္ေတြကို ျဖည့္ဆီးေပးရမွာေတြ ရွိေနတာေၾကာင့္ ေယာက်ာ္း ေလးက အေမြႏွစ္ဆ ရရတာပါ။ ဥပမာျပရရင္ လူတစ္ဦး ေသဆံုးသြား ခဲ့ရာမွာ ေငြသား ႐ူပီ ၁၅၀ဝ၀ဝ ထားခဲ့တယ္ဆိုရင္ ဥပမာ သားတစ္ ေယာက္၊ သမီးတစ္ေယာက္ သူ႕မွာ က်န္ခဲ့တယ္ ဆိုပါစို႔။ သားက ႐ူပီ တစ္သိန္း အေမြရမွာျဖစ္ၿပီး သမီးက ႐ူပီ ငါးေသာင္းပဲ ရပါမယ္။ သား ဟာ သူရထားတဲ့ ႐ူပီ တစ္သိန္းထဲကေန မိသားစုတာဝန္ သူ႕မွာရွိေန ေသးတာေၾကာင့္ ဒီေငြအားလံုးကို ဒါမွမဟုတ္ ႐ူပီရွစ္ေသာင္းေလာက္ကိုသံုးခဲ့ရတယ္ထားပါေတာ့။ ဒါဆို သူ႕မွာက အေမြအေနနဲ႔ သူ႕ခမ်ာ ရာခိုင္ ႏႈန္းနည္းနည္းေလာက္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ေျမာက္ေျမာက္ ရရွာတာပါ။ ေငြေလးႏွစ္ ေသာင္းေလာက္ပဲ က်န္တာပါ။ တစ္ဖက္မွာက်ေတာ့ သမီးျဖစ္သူက အေမြ အျဖစ္ ႐ူပီ ငါးေသာင္းရတယ္။ ဘယ္သူ႕ကိုမွ သူက တစ္ျပားမွ မေပးဘဲ ေနလဲရတယ္။ ရသမွ် သူ႕အတြက္ပဲ အားလံုးထားႏိုင္တယ္။ ဒါဆို ရတာက တစ္သိန္း၊ သံုးရမွာက ရွစ္ေသာင္းကို ႀကိဳက္လား၊ ငါးေသာင္းပဲ ရၿပီး ရသမွ် ကိုယ္အတြက္ဆိုတာကိုပဲ ႀကိဳက္လား။
ဘာသာျပန္ဆိုသူ :: ၀ါးခယ္မေမာင္မင္းႏိုင္ (အစၥလာမ့္ အကယ္ဒမီသိပၸံ)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | coupon codes